Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
Cel szkolenia
- Przekazanie wiedzy na temat wykorzystania narzędzi Lean Management w środowisku biurowym.
- Zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań doskonalących w organizacji.
Dla kogo?
- Dla kierowników, menedżerów i specjalistów organizacji sektora usługowego.
- Dla osób, które chcą nauczyć się przeprowadzania działań doskonalących na gruncie administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Podstawy kultury ciągłego doskonalenia.
- Mapowanie procesów.
- Identyfikacja problemów i ich analiza.
- Analiza i wizualizacja danych.
- Zasady funkcjonowania zespołu projektowego.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Generowanie rozwiązań.
- Ocena i analiza rozwiązań.
- Wdrożenie rozwiązań.
- Ocena rezultatów.
- Standard procesu usługowego (przepływ w procesie, określenie ról w procesie oraz jego miar efektywności).
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Praca standaryzowana.
- Zarządzanie wizualne w obszarze usługowym.
- Organizacja miejsca pracy.
- Zapobieganie błędom w procesach usługowych.
- Podsumowanie projektu.
- Warsztat Symulacja Lean.
Zobacz również:
Zaufali nam
„Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu „Six Sigma Black Belt”, duży ukłon w stronę ABK za zbudowanie atmosfery podczas każdej z sesji, która pozwalała w przystępny sposób na przyjęcie dużej ilości wiedzy, zrozumienie narzędzi statystycznych i podejścia do prowadzenia projektów DMAIC. Trenerzy – praktycy, to ludzie, którzy wiedzą o czym mówią… wiedza poparta doświadczeniem i praktycznymi przykładami. ABK to profesjonalne podejście pro klient, polecam.”
Leader in Process Engineering Dept.
“Dzięki uczestnictwu w szkoleniu z metodologii rozwiązywania problemów DMAIC organizowanemu przez „Akademię Białego Kruka” z indywidualisty stałem się zwolennikiem i entuzjastą pracy zespołowej.”
Kierownik Działu Zapewnienia Jakości
“Training lean six sigma fundamentals. I can recommend this company and trainer. Training was good trainer very qualified, program well prepared.”
Hr Manager
“Co było wyjątkowego w ciągu 5 miesięcy spędzonych w programie Black Belt?
- Bezkompromisowość ABK dla jakości przekazywanej wiedzy, dążenie do mobilizacji uczestników i wymagania pełnego zaangażowania i poświęcenia.
- Skrupulatność w zbilansowaniu przekazywanej wiedzy ‘twardej’ z budowaniem umiejętności ‘miękkich’.
- Pasja, pasja, pasja… Radość z tego co robią… To się czuje na zajęciach.
Zdecydowanie były to dobrze zainwestowane czas i pieniądze!”
Uczestniczka programu Black Belt
“Szkolenie Six Sigma Black Belt w ABK to wyzwanie i nauka dla każdego, kto jest otwarty na nowoczesne formy zarządzania. To szansa na rozwój, poprawienie kwalifikacji zawodowych a także co najważniejsze — możliwość wdrażania realnych zmian w każdym zakładzie produkcyjnym czy usługach. W ramach 5 miesięcy dogłębnie poznaje się narzędzia SIX SIGMA, które można wykorzystać w realnych projektach. Polecam każdemu!!!”
Dyrektor Produkcji
“Fakty to najbardziej uparta rzecz pod słońcem” powiedział Woland w Mistrzu i Małgorzacie Bułhakowa. Ten i nie tylko ten cytat zapisał się w mej pamięci na stałe po cyklu szkoleń Six Sigma Upgrade Green to Black Belt. Cykl szkoleń otworzył mi również oczy na to w jaki sposób prawidłowo przejść przez wszystkie fazy modelu DMAIC. Wszystkim tym, którzy chcieliby zgłębić wiedzę na temat faz DMAIC, a przy tym wrócić do swoich firm z dobrą energią, motywacją i przećwiczonymi kompetencjami miękkimi, polecam szkolenie w ABK.”
Kierownik Sekcji Montażu
“Świetne szkolenie, daje wiedzę i narzędzia oraz usystematyzowane podejście do rozwiązywania problemów o nieznanej przyczynie. Polecam.”
Spec. ds. Rozwoju Cadbury
Gościem 34. odcinka podcastu jest Anna Maria Woronowicz z firmy Pandora. Rozmawiamy o tym jak radzić sobie z presją czasu w projektach, jak pogodzić takie skróty jak ASAP z takim skrótem jak DMAIC, po co Black Beltowi intuicja i jak pokolenie Z odnajduje się w świecie Six Sigma.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!
Dorota Wróbel
Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta