Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

Cel szkolenia

  • Przekazanie wiedzy na temat wykorzystania narzędzi Lean Management w środowisku biurowym.
  • Zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań doskonalących w organizacji.

Dla kogo?

  • Dla kierowników, menedżerów i specjalistów organizacji sektora usługowego.
  • Dla osób, które chcą nauczyć się przeprowadzania działań doskonalących na gruncie administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Podstawy kultury ciągłego doskonalenia.
  • Mapowanie procesów.
  • Identyfikacja problemów i ich analiza.
  • Analiza i wizualizacja danych.
  • Zasady funkcjonowania zespołu projektowego.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Generowanie rozwiązań.
  • Ocena i analiza rozwiązań.
  • Wdrożenie rozwiązań.
  • Ocena rezultatów.
  • Standard procesu usługowego (przepływ w procesie, określenie ról w procesie oraz jego miar efektywności).

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Praca standaryzowana.
  • Zarządzanie wizualne w obszarze usługowym.
  • Organizacja miejsca pracy.
  • Zapobieganie błędom w procesach usługowych.
  • Podsumowanie projektu.
  • Warsztat Symulacja Lean.

Zaufali nam

„Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu „Six Sigma Black Belt”, duży ukłon w stronę ABK za zbudowanie atmosfery podczas każdej z sesji, która pozwalała w przystępny sposób na przyjęcie dużej ilości wiedzy, zrozumienie narzędzi statystycznych i podejścia do prowadzenia projektów DMAIC. Trenerzy – praktycy, to ludzie, którzy wiedzą o czym mówią… wiedza poparta doświadczeniem i praktycznymi przykładami. ABK to profesjonalne podejście pro klient, polecam.”

Grzegorz Woźniak

Leader in Process Engineering Dept.

„Kurs Six Sigma Black Belt w ABK wspominam bardzo dobrze. Bardzo podobała mi się forma szkolenia, czyli dawkowanie wiedzy teoretycznej na równi z warsztatami i ćwiczeniami opartymi o przykładowe studium przypadku. Taka forma pozwoliła stopniowo przyswajać wiedzę i samemu zmierzać się z poszczególnymi krokami w DMAIC. Dzięki materiałom szkoleniowym mogę w dowolnym momencie swojego projektu wrócić i znaleźć wskazówkę, żeby pójść dalej.

 

Trenerzy również są otwarci na pomoc. Osobiście po szkoleniu bardziej holistycznie patrzę na problem do rozwiązania – wiem, że definiując miary trzeba pamiętać o kontrmiarach lub że pierwsze rozwiązanie jest złe, dopóki jest ostatnie. Szkolenie przekonało mnie, że warto zaangażować się w dobre zdefiniowanie problemu i proces planowania i zbierania danych, aby mieć solidne podstawy do dalszych analiz i nie cofać się do poprzednich kroków.

 

Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie faza ANALYSE, która okazuje się, po poznaniu tajników testów statystycznych, jest tak naprawdę najprostszym krokiem w DMAIC.

 

Wiedza przekazana przez Julitę dała mi bardzo dużo w zrozumieniu miękkich aspektów bycia liderem projektu. Niejedną wskazówkę mam zapisaną i regularnie do niej wracam.

 

Uważam również, że nawet jeśli ktoś nie planuje prowadzić projektów DMAIC a w swojej pracy rozwiązuje problemy bazując na danych, skorzysta bardzo na takim szkoleniu i niejednokrotnie wykorzysta wiedzę w praktyce.”

Dawid Misiak

After Sales Team Leader

“Dzięki uczestnictwu w szkoleniu z metodologii rozwiązywania problemów DMAIC organizowanemu przez „Akademię Białego Kruka” z indywidualisty stałem się zwolennikiem i entuzjastą pracy zespołowej.”

Janusz Czołomiej

Kierownik Działu Zapewnienia Jakości

“Training lean six sigma fundamentals. I can recommend this company and trainer. Training was good trainer very qualified, program well prepared.”

Halyna Verkholyuk

Hr Manager

“Co było wyjątkowego w ciągu 5 miesięcy spędzonych w programie Black Belt?

  • Bezkompromisowość ABK dla jakości przekazywanej wiedzy, dążenie do mobilizacji uczestników i wymagania pełnego zaangażowania i poświęcenia.
  • Skrupulatność w zbilansowaniu przekazywanej wiedzy ‘twardej’ z budowaniem umiejętności ‘miękkich’.
  • Pasja, pasja, pasja… Radość z tego co robią… To się czuje na zajęciach.

Zdecydowanie były to dobrze zainwestowane czas i pieniądze!”

Paulina Kaźmierczak

Uczestniczka programu Black Belt

“Szkolenie Six Sigma Black Belt w ABK to wyzwanie i nauka dla każdego, kto jest otwarty na nowoczesne formy zarządzania. To szansa na rozwój, poprawienie kwalifikacji zawodowych a także co najważniejsze — możliwość wdrażania realnych zmian w każdym zakładzie produkcyjnym czy usługach. W ramach 5 miesięcy dogłębnie poznaje się narzędzia SIX SIGMA, które można wykorzystać w realnych projektach. Polecam każdemu!!!”

Bartosz Kopczyński

Dyrektor Produkcji

“Fakty to najbardziej uparta rzecz pod słońcem” powiedział Woland w Mistrzu i Małgorzacie Bułhakowa. Ten i nie tylko ten cytat zapisał się w mej pamięci na stałe po cyklu szkoleń Six Sigma Upgrade Green to Black Belt. Cykl szkoleń otworzył mi również oczy na to w jaki sposób prawidłowo przejść przez wszystkie fazy modelu DMAIC. Wszystkim tym, którzy chcieliby zgłębić wiedzę na temat faz DMAIC, a przy tym wrócić do swoich firm z dobrą energią, motywacją i przećwiczonymi kompetencjami miękkimi, polecam szkolenie w ABK.”

Marcin Bulek

Kierownik Sekcji Montażu

W ramach szkolenia i wsparcia z Akademii (nawet poza zajęciami za co jestem wdzięczny) byłem w stanie realizować mój pierwszy projekt z wydajnością która wszyscy chwalą, co wydaje mi się potwierdza moje założenia. Sądzę, że wynika to z ciągłej opieki którą Akademia niejako praktykuje dla pierwszych projektów Uczestniczących w szkoleniu. Dwustopniowy system potwierdzania kompetencji (czyli zaświadczenie o odbyciu szkolenia i certyfikat) jest super rozwiązaniem które zaspokaja potrzeby Liderów ambitnych, lecz również tych którzy potrzebują może więcej czasu. Innym aspektem o którym warto wspomnieć są kontakty biznesowe które nawiązuje się mimowolnie na spotkaniach, grupa się integruje, wymienia doświadczeniami (nie tylko Six-Sigmowymi) i utrzymuje kontakty nawet po szkoleniu”.

Mateusz Zysiak

Asystent ds. Jakości

“Szkolenie Green Belt Six Sigma opiera się w głównej mierze na zasadzie Dane, Liczby, Fakty. Zasada ta w pełni pozwala na wykrycie istotnych problemów istniejących w firmie. Pozwala także uniknąć niepotrzebnego marnowania czasu na sprawy nie będące problemami. Poza tym szkolenie zorganizowane w profesjonalny sposób, zawsze przygotowani trenerzy w łatwy i przystępny sposób przedstawiali każde zagadnienie.”

Łukasz Muszyński

Manufacturing Quality

“Świetne szkolenie, daje wiedzę i narzędzia oraz usystematyzowane podejście do rozwiązywania problemów o nieznanej przyczynie. Polecam.”

Marcin Borowski

Spec. ds. Rozwoju Cadbury

Przewodnik Białego Kruka

Gościem 34. odcinka podcastu jest Anna Maria Woronowicz z firmy Pandora. Rozmawiamy o tym jak radzić sobie z presją czasu w projektach, jak pogodzić takie skróty jak ASAP z takim skrótem jak DMAIC, po co Black Beltowi intuicja i jak pokolenie Z odnajduje się w świecie Six Sigma.

 

Podcast Six Sigma Espresso Spotify Six Sigma Espresso Apple Podcast

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta

Cookies
Cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.

Akceptuję