Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
LeanLider, marnotrawstwa, doskonalenie

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Zaufali nam

” W 2014 Akademia Białego Kruka prowadziła dla nas program szkoleniowy Lean Leadership. Trenerem prowadzącym była Pani Maria Anna Łukasiewicz. Program ten składał się z 4 sesji szkoleniowych i 1 dnia podsumowania. W efekcie programu przeprowadzonego w okresie kilku miesięcy zaobserwowaliśmy następujące zmiany w postawach części kierowników biorących w nim udział:
1) Otworzenie się na wiedzę z zakresu Lean, zneutralizowanie „zastanego” oporu lub niezdecydowania.
2) Okazywanie zainteresowania sprawom związanym z wdrożeniami narzędzi Lean manufacturing.
3) Poprawa osobistego zaangażowania we wdrożenia narzędzi Lean (np. samodzielne szkolenie podwładnych).
4) Zrozumienie różnic w podejściu do Lean pomiędzy wschodnim i zachodnim światem.
5) Wzrost kompetencji w zakresie komunikacji z pracownikami oraz na własnym szczeblu zarządzania.”

Ireneusz Poznański

Pełnomocnik Zarządu ds. Lean Manufacturing

„W mojej niedługiej karierze zawodowej miałem okazję brać udział w szkoleniach dot. różnych metod rozwiązywania problemów jak chociażby A3, PDCA, Toyota Kata czy 8D. Cały czas jednak czułem niedosyt. Dopiero teraz, po ukończonym szkoleniu Six Sigma Green Belt czuję w pełni gotów do rozwiązywania dowolnych problemów. Akademia uczy rozwiązywania „problemów biznesowych”, jednak narzędzia pokazane w trakcie szkolenia oraz uświadomienie jak ważne powinny być dla nas „Liczby, Dane i Fakty”, pozwala nie tylko na zajęcie się tymi dużymi problemami, ale także tymi małymi. Serdecznie polecam szkolenie wszystkim osobom – bez względu na to w jakiej branży obecnie pracujecie.”

Paweł Nurzyński

Operational Excellence Specialist

“Szkolenie Black Belt pozwoliło mi zamienić subiektywne odczucia i “wydaje mi się” na to co w biznesie ważne, czyli LICZBY, DANE, FAKTY. Projekty uruchomione w ramach certyfikacji okazały się z naszej strony “strzałem w 10”. Jeśli chodzi o samo szkolenie, oprócz statystyki, ABK kładzie duży nacisk na miękkie techniki, elementy negocjacji czy prezentowania wyników. Jak pokazało szkolenie, Six Sigma to nie tylko statystyka i rozwiązanie konkretnego problemu, który nas boli, ale także korzyści biznesowe dla firmy (nie tylko finansowe), jak i korzyści osobiste (rozwój kompetencji na poziomie doświadczenia czy postaw oraz zachowań). I najważniejsze — szkolenie pokazało, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO :-).”

Radek Tkacz

Specjalista ds. jakości

„Cała przygoda z kursem Six Sigma Black Belt rozpoczęła się w czerwcu 2021 roku, gdzie po decyzji Managera zostałem skierowany na kurs w kwestii budowania kompetencji pozwalających na prowadzenie projektów rozwiązujących złożone problemy strategiczne dla Organizacji. Osobiście również postawiłem sobie cel, Black Belt przed 30-stką, dlaczego nie?

 

Co do wyboru Firmy szkoleniowej, decyzja była prosta, po konsultacji z wieloma Osobami w Organizacji zawsze słyszałem jedno zdanie: „Jeżeli chodzi o szkolenia Six Sigma to tylko ABK!”, w takim razie wybór był prosty, ABK. Już rozmowy z Osobami z Organizacji pokazywały mi jak ABK wypada w ich oczach i jak dobrymi opiniami się cieszy.

 

Co do samego szkolenia, to w związku z panującą w momencie rozpoczęcia szkolenia pandemią, dołączyłem do kursu w trybie online – wszelakie obawy, które towarzyszyły mi na początku rozpoczęcia kursy zostały rozwiane już po pierwszym zjeździe. Osobiście od firm szkoleniowych wymagam trzech rzeczy: znajomości tematu, dobrego przygotowania merytorycznego oraz wielu przykładów praktycznych. Wszystkie te rzeczy towarzyszyły szkoleniu zorganizowanemu przez ABK od samego początku, aż do końca trwania zjazdów i moim zdaniem powinny być to słowa opisujące Wasze kursy.

 

Kompetencje Trenerów, przygotowania do zajęć oraz jakość komunikacji, materiałów i przekazywanej wiedzy wraz z możliwością uzyskiwania odpowiedzi na wszelakie pytania związane z tematem szkolenia to dodatkowe atuty, które umacniają moim zdaniem renomę Akademii Białego Kruka.

 

Dzięki szkoleniu, które zrealizowałem znam metodykę i narzędzia rozwiązywania najbardziej złożonych problemów inżynierskich i strategicznych, z którymi zmagają się organizacje na poziomie globalnym. Przed przystąpieniem do kursy problemy mogły przerastać swoją złożonością, po szkoleniu i poznaniu narzędzi w DMAIC, problemy stanowią wyzwania, ale znajomość metod ustrukturyzowanego podejścia do ich rozwiązania jest koniem napędowym w codziennych zmaganiach i za to Wam bardzo dziękuję Akademio.”

Tomasz Pawlicki

Process and Product Engineer, Process Engineering HVE

„To szkolenie jest niebezpieczne… zmienia myślenie, postępowanie i podejście – na bardziej konkretne i pozytywne. Po 5 tygodniach ze szkoleniem Black Belt, zmienia się Twoja perspektywa i patrzysz na tematy, problemy, procesy i projekty przez pryzmat danych, liczb i faktów, a dodatkowo potrafisz je interpretować.

Jak mówił Hugo Steinhaus „Są kłamstwa, wielkie kłamstwa, a dalej już tylko statystyka.”, słowa te nabierają prawdziwego znaczenia i niewiarygodne jest to, jak dużo danych, informacji i wyników daje statystyczny obraz procesu. Szkolenie ABK nie jest łatwe, ale oto w tym chodzi, aby przyjąć maksimum wiedzy podczas zajęć, a nie wydać tylko pieniądze na kolejny certyfikat. Dodatkowo na szkoleniu występują przykłady prawdziwych procesów, nie jest to czysta teoria. Osobiście polecam.”

Monika Ścibor-Staniszewska

Head of Change Managers

“Szkolenie Six Sigma Black Belt w ABK to wyzwanie i nauka dla każdego, kto jest otwarty na nowoczesne formy zarządzania. To szansa na rozwój, poprawienie kwalifikacji zawodowych a także co najważniejsze — możliwość wdrażania realnych zmian w każdym zakładzie produkcyjnym czy usługach. W ramach 5 miesięcy dogłębnie poznaje się narzędzia SIX SIGMA, które można wykorzystać w realnych projektach. Polecam każdemu!!!”

Bartosz Kopczyński

Dyrektor Produkcji

“Training lean six sigma fundamentals. I can recommend this company and trainer. Training was good trainer very qualified, program well prepared.”

Halyna Verkholyuk

Hr Manager

“Miałem możliwość uczestniczenia w dwóch szkoleniach organizowanych przez ABK: Six Sigma Green Belt i Value Stream Mapping. W obu przypadkach spotkałem się z profesjonalnym podejściem ze strony Trenerów, popartym ciekawymi przykładami z własnego doświadczenia.

Szkolenia na wysokim poziomie zarówno merytorycznym jak i organizacyjnym. Polecam!”

Igor Siwiec

Process Engineer Trainee

„Niniejszym chciałbym zarekomendować Akademię Białego Kruka jako rzetelnego i solidnego partnera we współpracy, doradztwie i prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów. Essel Propack Polska Sp. z o.o.o współpracuje z Akademią od ponad dwóch lat, korzystając z usług szkoleniowych i konsultingowych. Wspólnie organizowaliśmy szkolenia i warsztaty dla pracowników Essel Propack Polska. Opinia uczestników o trenerach i sposobie prowadzenia zajęć była zawsze bardzo pozytywna. Essel Propack Polska korzysta również z usług doradczych świadczonych przez ABK w obszarach Six Sigma, Lean Management oraz narzędzi wspierających zarządzanie produkcją. Za każdym razem ABK wywiązywała się sumiennie z ustalonych warunków współpracy, dostarczając wiedzę i umiejętności na najwyższym poziomiewychodząc na przeciw naszym oczekiwaniom. W mojej opinii, poziom pracy i zaangażowania pracowników ABK świadczy o wysokim stopniu profesjonalizmu, co gwarantuje sukces we wspólnie podejmowanych działaniach. Pragnę polecić Akademię Białego Kruka Sp. z o.o jako niezawodnego partnera we współpracy.”

Jacek Dworczak

„Dobra komunikacja i wysoki poziom warsztatów zostały zapewnione przez trenera i konsultanta panią Arletę Grzeszczyk, specjalistę w zakresie Lean. Szkolenie było dobrze przygotowane merytorycznie, a nowa wiedza przekazana w przystępny sposób. Na szczególną uwagę zasługuje wpojenie w słuchaczach przekonania, że zmiany są częścią pracy, a świadome wykorzystanie narzędzi Lean w Utrzymaniu Ruchu zintegrowanym z produkcją zmniejsza straty i podnosi efektywność maszyn i linii produkcyjnych.

Polecam Akademię Białego Kruka Sp. Z o. O. Z Wrocławia jako kompletną i odpowiedzialną firmę szkoleniową w zakresie podnoszenia produktywności, zmniejszania kosztów i eliminacji marnotrawstwa w procesach.”

Dariusz Niezabitowski

Koordynator ds. Utrzymania Ruchu i TPM

Przewodnik Białego Kruka

W większości realizowanych procesów usługowych, produkcyjnych oraz logistycznych, efektywność i świadomość procesowa stoją na czele listy priorytetów. Dlatego też analitycy i menedżerowie nieustannie poszukują narzędzi, które pozwolą im w sposób szybki i efektywny te procesy doskonalić.

 

Jednym z najprostszych narzędzi w ich arsenale jest Diagram Pareto. To intuicyjna metoda wizualizacji danych, oparta na zasadzie Pareto, znanej również jako zasada 80/20. Stanowi ona fundament skutecznej analizy biznesowo-procesowej, umożliwiając koncentrację na kluczowych problemach. Pozwala na maksymalizację wyników w oparciu o prostą i czytelną wizualizację dającą świadomość miejsca występowania problemów.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży